ZZP'er scoort klanten via Llinkedin

FacebookEén op de twee zzp’ers (49 procent) die gebruikmaken van LinkedIn, scoort jaarlijks een of meerdere klanten via LinkedIn. Daarmee is het zakelijk netwerk tweeënhalf keer zo effectief als Twitter (21 procent) en bijna drie keer zo effectief als Google Plus (17 procent). Dat blijkt uit onderzoek van  ZZP Barometer onder 1.269 zzp’ers, in opdracht van Ziggo. 
 

MKB dupe van te laat betaalde facturen

GeldHet MKB blijkt sterk te lijden onder facturen die te laat betaald worden. Jaarlijks lopen Nederlandse bedrijven daardoor 10 miljard euro mis. Uit cijfers van het Verbond van Verzekeraars blijkt dat maar liefst driekwart van de MKB-ers het afgelopen jaar geleden heeft onder betalingsverplichtingen die niet voldaan werden. Van deze ondernemers kreeg 93 procent te kampen met facturen die te laat betaald werden. Maar liefst 63 procent van de ondernemers kreeg te maken met facturen die zelfs helemaal niet betaald werden.

 

Zzp’er haalt opdracht steeds vaker online binnen

LinkedinpaginaZzp’ers halen hun opdrachten steeds vaker online binnen. Bij 50,9 procent van de opdrachten heeft de zzp’er online het eerste contact gelegd, via digitale netwerken als LinkedIn, een online marktplaats of de website van de opdrachtgever zelf. Een en ander blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer in opdracht van Yacht onder 1.044 zzp’ers in Nederland.