Tips voor je online profiel

ProfielFacebook, Twitter, Google+, LinkedIn...bijna iedereen heeft wel ergens een profiel. Ook bedrijven kunnen niet meer om de online mogelijkheden heen. Je online identiteit, ook zakelijk, is een vorm van personal branding. Kijk dus heel bewust naar hoe je jezelf en je bedrijf in de kijker zet.

 


Wat kun je doen om je bedrijf op de kaart te zetten?

  1. Zorg voor een goede website. Hier kunnen bezoekers zien wat je bedrijf doet en wat je voor hen kunt betekenen. Je website is dan ook zeker je visitekaartje.
  2. Maak een profiel of pagina op netwerksites als Facebook, LinkedIn en Google+. Ook een zakelijke Twitterpagina kun je inzetten om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Op een persoonlijk profiel of persoonlijke pagina kun je af en toe zakelijke dingen zetten, en andersom, als je maar voor een goede mix zorgt. Zet een geschikte foto bij een profiel of op een pagina. Zeker voor zzp'ers is dit een bonus. 
  3. Sluit je aan bij mensen die je kent en bij groepen die voor jou en je bedrijf interessant zijn.
  4. Neem af en toe eens deel aan een discussie.
  5. Houd alle informatie up-to-date!
  6. Maak een weblog over interessante onderwerpen die te maken hebben met je bedrijf. Zorg ervoor dat andere kunnen reageren om de discussie op gang te krijgen. Schrijf regelmatig een artikel!

Google jezelf regelmatig: type voor- en achternaam in op  www.google.nl.  Kom je dingen tegen waar je niet blij mee bent vraag dan aan de beheerder van de betreffende website om de informatie te verwijderen.

Verwijderen van je online profiel

Het verwijderen van je informatie op andere websites kan lastig zijn. Heb je zelf een profiel aangemaakt en wil je dat verwijderen dan lukt dat meestal nog wel, al zal de informatie meestal nog lang 'ergens' zichtbaar zijn. Bij overlijden kan het voor nabestaanden helemaal ondoenlijk zijn om je persoonlijke informatie weg te halen. Daarvoor kun je nu al iets regelen via bijvoorbeeld een site als Ziggur.

Ik ben benieuwd naar jouw tips!

Plaats reactie