Tips voor je online profiel

ProfielFacebook, Twitter, Google+, LinkedIn...bijna iedereen heeft wel ergens een profiel. Ook bedrijven kunnen niet meer om de online mogelijkheden heen. Je online identiteit, ook zakelijk, is een vorm van personal branding. Kijk dus heel bewust naar hoe je jezelf en je bedrijf in de kijker zet.

Tips voor betere filmpjes

Steeds meer ondernemers zetten een informatief filmpje op hun website. Leuk, maar soms erg lastig. Want waar moet je op letten? Op Youtube vond ik een tutorial met tips hoe je je blog of website kunt voorzien van een leuk (reis)filmpje. De tips zijn ook van toepassing voor het maken van andere soorten films. Vervang eventueel 'videocamera' door fotocamera of telefoon! Succes verzekerd!

Tips voor webteksten

Verrassend veel websites bevatten teksten die veel te lang, of juist te kort zijn. Waarvan je niet direct weet waar het over gaat. Die vol staan met vaak onbegrijpelijk jargon en moeilijk taalgebruik. Daarom wat eenvoudige tips om zelf betere teksten te maken. 

Tips voor een nieuwsbericht

Een nieuws- of persbericht behandelt één onderwerp en is twee tot drie 3 alinea's lang. Doel van het nieuwsbericht is om je lezers feitelijk, duidelijk, nauwkeurig en bondig informeren over een nieuwsfeit. Kenmerk van het nieuwsbericht is dat het antwoord geeft op de 5 W's en de H: Wat gebeurde er, Wie heeft het gedaan, Waar is het gebeurd, Wanneer is het gebeurd, Waarom gebeurde het en Hoe gebeurde het.

Tips voor een scorende nieuwsbrief

Bijna ieder bedrijf of instelling stuurt een nieuwsbrief naar de mensen die zich hiervoor hebben ingeschreven. Maar de ene nieuwsbrief is de andere niet. Sommige nieuwsbrieven worden tot op de letter gespeld, anderen verdwijnen ongelezen in de prullenbak. Jammer toch. Beter scoren met een nieuwsbrief is helemaal niet zo moeilijk. Daarom wat handige tips.