Hoe ik geen bezoekers kreeg!

Stoelen: hoe ik geen bezoekers kreegNee, ik bedoel niet thuis… ik bedoel op mijn blogs en websites. Het is alweer ruim 15 jaar geleden dat ik als een van de eerste begon met een reiswebsite. Leuk. Maar alleen het plaatsen van artikelen bleek niet voldoende voor een groot lezerspubliek.

 

Drive-through netwerken in de VS

Netwerken-Geralt-Pixabay“Hoi, hoe heet je, wat doe je, heb je een visitekaartje en leuk je te ontmoeten.” Na het hijgend antwoord geven op deze vragen stel je ze onmiddellijk ook aan de persoon die het aan jou vroeg.  Of je begint zelf met dit snelle voorstelrondje. Dat kan natuurlijk ook. Hoe dan ook, het Amerikaanse netwerken gaat heel anders dan bij ons in Nederland.

 

Denk aan je webcare!

MdWDe telefoon blijft nog het meest populair om klantcontact te onderhouden. Toch is er een sterke verschuiving merkbaar naar social media en live chat. Dit bleek uit een onlangs gehouden onderzoek van  Webcare Pro. Zij vroegen 44 klantenservicemanagers van Nederlandse bedrijven in 9 verschillende branches hoe zij met hun klanten communiceren. 

Lompe spelfoutverbeteraars

MdW tekstTaalfouten. Vooral op internet zie je ze vaak en veel. Veel mensen ergeren zich aan spelfouten en hebben de neiging om verkeerde taalcombinaties, fout gespelde woorden en verkeerd gebruikte dt's te verbeteren. Logisch, zul je misschien denken. Maar onderzoekers van de  universiteit van Michigan menen dat het iets over je persoonlijkheid zegt hoe je omgaat met taalfouten van anderen.