Denk aan je webcare!

MdWDe telefoon blijft nog het meest populair om klantcontact te onderhouden. Toch is er een sterke verschuiving merkbaar naar social media en live chat. Dit bleek uit een onlangs gehouden onderzoek van  Webcare Pro. Zij vroegen 44 klantenservicemanagers van Nederlandse bedrijven in 9 verschillende branches hoe zij met hun klanten communiceren. 

Lompe spelfoutverbeteraars

MdW tekstTaalfouten. Vooral op internet zie je ze vaak en veel. Veel mensen ergeren zich aan spelfouten en hebben de neiging om verkeerde taalcombinaties, fout gespelde woorden en verkeerd gebruikte dt's te verbeteren. Logisch, zul je misschien denken. Maar onderzoekers van de  universiteit van Michigan menen dat het iets over je persoonlijkheid zegt hoe je omgaat met taalfouten van anderen.

Het is geen vergelijk, maar toch...

MdW Tekst en communicatieVeel ZZP'ers hebben er last van, of komen er zelfs door in moeilijkheden: bedrijven en instanties die betalingstermijnen van wel 90 dagen hanteren. Voor kredietbedrijf Graydon reden om eens te kijken wat er gebeurt wanneer er bij de kassa van Albert Heijn een betalingstermijn wordt afgedwongen van 90 dagen. Het is natuurlijk geen vergelijk, maar toch...

ZZP'er scoort klanten via Llinkedin

FacebookEén op de twee zzp’ers (49 procent) die gebruikmaken van LinkedIn, scoort jaarlijks een of meerdere klanten via LinkedIn. Daarmee is het zakelijk netwerk tweeënhalf keer zo effectief als Twitter (21 procent) en bijna drie keer zo effectief als Google Plus (17 procent). Dat blijkt uit onderzoek van  ZZP Barometer onder 1.269 zzp’ers, in opdracht van Ziggo.